شغل تیونینگ خودرو
تیونینگ خودرو شامل بخشهای ظاهری، آیرودینامیک و فنی است بررسی انواع تیونینگ خودرو
مواردی نظیر افزایش گنجایش موتور، ایجاد تغییرات مختلف در میل سوپاپ و همچنین استفاده از ميل سوپاپهایی که مختص به مسابقات اتومبیلرانی هستند، جزو آن دسته از روشهای معمول و مورد استفاده در بحث تیونینگ به شمار میروند. در آن زمان بیش از آن که تغییر شکل ظاهری خودروها یا به اصطلاح تیونینگ بدنهی آنها باب شود، تغییر در توان موتور و مشخصات فنی خودروها بود که گسترش یافت. در واقع پیش از آن که مهندسان کاربلد یا تکنسینهای ماهر به تیونینگ بدنهی خودروها بپردازند، به تیونینگ اجزای داخلی و مشخصات فنی خودروها روی آوردند. به همین دلیل اکثر کسانی که موتور خودرو را تقویت کردند در ظاهر آن نیز تغییراتی ایجاد میکنند تا بین ظاهر و باطن خودرو هماهنگی ایجاد شود. و تفاوت قدرت موتوری آنها با ایجاد تغییر ظاهر با خودروهای مشابه بارزتر شود.
افراد زیادی هستند که دوست دارند شاسی ماشین آنها خوابیده باشد و بسیار به زمین نزدیک باشد. البته که این مسئله ممکن است باعث آسیب به جلوبندی و ایجاد مشکل در فرمانپذیری خودرو شود. ولی بسیاری از خودروهای لوکس فابریک کارخانه، قابلیت تغییر ارتفاع توسط یک دکمه را دارند. به این ترتیب که شما میتوانید در جادههای هموار، شاسی خودرو خود را بخوابانید و در جادههای ناهموار، ارتفاع را افزایش دهید. انجام تیونینگ خودرو به صورت اصولی احتیاج به آموزش و دانش لازم در این رشته دارد و آموزشگاه های مخلف فنی در سالهای اخیر دوره آموزش تیونینگ خودرو را برگزار میکنند.
بعد از اینکه اصول اولیه آموزش تیونینگ خودرو رو یاد گرفتید، میتونید به سراغ نکات پیشرفتهتر برید. پس شما می توانید با تهیه تجهیزات مورد نیاز در این زمینه مشغول به کار شده و به درآمد خوبی دست پیدا کنید. بلافاصله بعد از دریافت مدرک و تخصص، می توانید در این شاخه وارد بازار کار شوید. لازم به ذکر است افرادی که در این حوزه مشغول به کار می شوند؛ باید بتوانند این سیستم ها را به خوبی عیب یابی کرده و ایرادات موجود در این زمینه را به درستی، برطرف کنند. تمام سیستم های برقی ماشین مانند بوق، چراغ، پنجره، آینه، سیستم تصویری، تهویه هوا، باتری و … زیر نظر این متخصص هستند.
این معمولاً مربوط به قطعات مرتبط با ایمنی مانند لاستیک ها، ترمزها، موتور و سیستم اگزوز است. جامعه تیونینگ در آلمان در حال رشد است، تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه های تیونینگ در حال افزایش است. در نمایشگاههای بزرگ، مانند نمایشگاه خودروی اسن، تنها خودروهای تیونینگ تماشایی نیستند که مخاطبانی را از آلمان و خارج از کشور جذب میکنند. تیم های مسابقه ای و رانندگان برجسته از سری های مختلف موتوراسپرت نیز خود را در معرض دید عموم قرار می دهند. همین امر در مورد Tuning World Bodensee، دومین پرچمدار صحنه آلمان نیز صدق می کند. این رویداد تیونینگ، از جمله، با یک برنامه حمایتی گسترده و فرصتهای متنوع برای مشارکت، نامی برای خود دست و پا کرده است.
تیونینگ کردن منجر به خارج کردن خودرو از مسیر استانداردهای آن است که ممکن است گاهی این تغییر مسیر، مشکلاتی را هم برای خودرو به همراه داشته باشد. مثلاً کاهش ارتفاع خودرو، استفاده از لاستیکهایی با فاق کوتاه یا چراغهای بیش از حد قدرتمند، میتواند مشکلات زیادی را در خیابانهای شهری ایجاد کند. بهینهسازی و تقویت مجموعهی تعلیق و ترمز خودرو، در کنار افزایش قدرت خودرو امری کاملاً لازم و ضروری است. از نظر فنی پیچیده ترین و همچنین بهترین راه برای پایین آوردن خودرو، استفاده از سیستم تعلیق کویل اور است که به عنوان تعلیق پیچی نیز شناخته می شود. کمک فنرها یا صفحات فنری دارای رزوه ای هستند که تیونرها می توانند از آن برای تنظیم دقیق پایین آمدن استفاده کنند.
ایسیو (کامپیوتر ماشین) قطعه حساسی بوده و کسی که قصد فعالیت در این زمینه را دارد، باید سطح مهارت و تخصص خود را نیز ارتقا دهد. سیستم تعلیق هیدرولیک یا هیدروپنوماتیک خودرو را به طور مداوم بالا می برد و دوباره آن را پایین می آورد. این کنترل سطح می تواند مزایایی داشته باشد، نه تنها برای رانندگان اسپرت. با افزایش سرعت رانندگی، سیستم تعلیق می تواند مرکز ثقل خودرو را کاهش دهد. به این ترتیب سیستم تعلیق هیدرولیک هندلینگ را بهبود می بخشد و در عین حال مقاومت هوا را کاهش می دهد.
تیون کردن یک ماشین یعنی ارتقاء کارایی و ظاهر یک خودرو که توسط تیمی متشکل از مهندسان، تکنسین ها، و طراحان حرفه ای انجام می شود. البته تقویت و اصلاح موتور از جمله تیونینگ های بسیار مهمی است که امروزه بر روی اتومبیل ها انجام می شود. بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند تا شرایط و امکانات مورد دلخواه خودشان را بر روی ماشین پیاده کنند. گفتنی است، عمل تیونینگ، شخصیتی خاص به خودرو می دهد و به نوعی آن را در انحصار صاحبش در می آورد. چه بسا برخی تیونینگ ها باعث می شوند با کاهش میزان مصرف سوخت، راندمان خودرو بالاتر رود و با افزایش قدرت بیش تر، هندلینگ نیز بهبود یابد. اگرچه بسیاری از خودروهای تقویت شده معمولاً با یکدیگر به رقابت نمی پردازند، اما همواره تیون کردن خودرو با مسابقات اتومبیلرانی ارتباط تنگاتنگی داشته است.
برای دیتیل کردن خودرو نیاز به تجهیزات مخصوص این کار نظیر کارواش نانو بخار، حولههای میکروفایبر، بخارشوی صنعتی و … است. برای تیونینگ خودرو می توان از کارگاه های تیونینگ قراردادی، مستقل یا تخصصی استفاده کرد. در کارگاههای تیونینگ خودرو که در برندهای خاص تخصص دارند، انتخاب گستردهتری و تخصص بیشتری خواهید یافت. اگر قطعه ای با گواهینامه ABE تحویل داده شود، مدل های خودرویی که ممکن است قطعه روی آن ها نیز نصب شود، فهرست می شود. یک سیستم صوتی برتر در ماشین در درجه اول از نظر آکوستیک متقاعد کننده است - حتی مقداری بیس احساس می شود. زیرا اگر سیستم نصب شده بیش از حد بلند باشد، پلیس ممکن است این را به عنوان آلودگی صوتی تعبیر کند.
در آخر لازم دیدیم که بیان کنیم امیدوار هستیم هیچ زمانی نیازمند به مراجعه به من و سایر دوستان شاغلم در این صنف نباشید. نمونهکارها، سابقه، رضایت مشتریان و مجموعه تخصصی دایر صافکاری نقاشی و ابزارآلات کامل و … گواه هنر و تخصص مادر خدمات تخصصی بدنه خودرو است. تینوینگ ظاهری خودرو میتواند در داخل خودرو باشد، بیرون خودرو باشد یا در هر دو. تیونینگ داخل خودرو شامل تعویض و یا ایجاد تغییرات در صندلی های خودرو، سیستم صوتی خودرو، افزودن مانیتور به داشبورد و صندلی ها، و… میباشد. تیونینگ در بخش ظاهر بیرونی خودرو هم میتواند مواردی که در قسمت پایینی آورده شده اند، باشد. از دیگر لوازم امنیتی خودرو که می تواند مانع از به سرقت رفتن آن نیز بشود، نصب جی پی اس بر روی آن است.
هنگامی که قطعات مربوط به ایمنی در حال تنظیم هستند - به عنوان مثال، تغییرات در سیستم تعلیق، این نیز اعمال می شود. بسیاری از کارگاه های تیونینگ تخصص خود را مستقیماً از قطعه ساز یا خودروساز دریافت می کنند. کارشناسان کارگاه خوشحال هستند که از این مزیت دانش انحصاری استفاده کنند. اگر به دنبال آموزش تیونینگ خودرو در شیراز هستید، این حرفه میتواند شما را به یک متخصص در ارتقاء عملکرد و ظاهر خودرو تبدیل کند. شیراز با آموزشگاههای فنی و حرفهای و کارگاههای مجهز، فرصتی عالی برای یادگیری این مهارت فراهم کرده است. اگر شما هم رویای تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه تیونینگ خودرو را دارید، این مقاله به شما کمک میکند تا بهترین مسیر را پیدا کنید.
در واقع علت اصلی تیونینیگ موتور پیشگیری از اتلاف انرژی و استفاده صحیح از قدرت و توان بیشتر بوجود آمده است. گفتنی است برپایی نمایشگاههای نامنظم تیونینگ در آن زمان و نفوذ اینترنت و ایجاد کلاس 206 در مسابقات اتوموبیلرانی در شناخته شدن این حوزه پر سود بی تاثیر نبوده است. افرادی که به دنیای اتومبیل رانی علاقه دارند و می خواهند عملکرد اتومبیل خود را بهبود بخشند. عدم تعمیر گیربکس و به وجود آمدن هرگونه اختلال در این زمینه، می تواند باعث بروز خسارات و خرابی های متعدد دیری شود، از همین رو برای جلوگیری از حالت توصیه می کنیم حتما تعمیرات این قسمت را جدی بگیرید. این نکات به شما کمک میکنند تا با اطمینان بیشتری آموزشگاه مناسب را انتخاب کنید. هدف من و تمامی اعضای تیمم بر این هست تا در سریعترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت ، ماشین تان را مثل روز اول تحویل دهیم.
در واقع بروز هرگونه خرابی و اختلال، می تواند به صورت کلی عملکرد خودرو را نیز مختل کرده و خسارات بسیاری را به دنبال آورد. از این رو اختلالات به وجود آمده در این زمینه باید سریعا مورد بررسی قرار گرفته و ترمیم شوند. پس می توانیم تعمیرات گیربکس را نیز در دسته پردرآمدترین مشاغل مربوط به خودرو به شمار آوریم که جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد. یکی از ابتداییترین و مرسومترین تغییرات ظاهری خودرو، تغییر رینگ و لاستیک است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که لاستیکهای پهنتر به سبب اصطکاک بیشتر با سطح جاده در عین افزایش زیبایی و چسبندگی خودرو به سطح جاده، ممک است موجب کاهش چالاکی و افزایش سوخت خودرو شود.
علاوه بر این، برای برخی از قطعات به گواهی قطعات یا مجوز عملیات عمومی (ABE) نیاز دارید. زیرا بسته به کشور در بخش تیونینگ، بسیاری از مقررات برای طیف گسترده ای از قطعات باعث عدم اطمینان می شود. هر قطعه ای که در خودروی خود بهسازی می کنید می تواند منجر به انقضای مجوز بهره برداری و در نتیجه جریمه های سنگین شود. همچنین ممکن است دیگر مجاز به رانندگی با وسیله نقلیه در جاده های عمومی نباشید. بررسی اقدامات ساختمانی روی خودرو توسط کارشناسان می تواند از این امر جلوگیری کند.
در این روش سفارشی سازی قسمت هایی از موتور را به جهت بهبود و افزایش بهرهوری دست کاری میکنند. برخی افراد تیونینگ را به معنای عام و کلی، افزایش توان و قدرت خودرو میدانند. تقویت موتور یکی از گامهای اساسی و اصول اولیه تیونینگ در جهت افزایش قدرت خروجی خودرو است. درروش نخست، توسط یک متخصص، تغییراتی در موتور خودرو اعمال میشود که منجر به افزایش محسوس قدرت پیشرانه خواهد شد و در روش دیگر، با تعویض برخی قطعات اصلی، قدرت موتور افزایش پیدا میکند. فیلتر هوای اسپرت مجهز به خنککننده، استفاده از شمعهای اسپرت، نصب سایکلون، نصب هدرز و منیفولد، تغییر چیپ ست ECU، تغییر سیستم اگزوز ازجمله روشهایی است که برای تقویت موتور خودرو از آن استفاده میشود.
یکی دیگر از لوازم کاربردی و مورد نیاز هر خودرو، رینگ و لاستیک است که هر خودروی در بازه های زمانی مختلف، به آن احتیاج پیدا می کند. در صورت تمایل شما می توانید از فروش و نصب رینگ و لاستیک خودرو نیز به درآمد سطح بالا و مطلوبی دست پیدا کنید. میدانیم که خودروها به مرور زمان به دلیل استهلاک، فرسوده شده و نیاز به تعمیرات در زمینه های مختلف پیدا می کنند. پس می توانیم مکانیک خودرو را نیز به عنوان یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در این زمینه بدانیم. از مهم ترین مهارت هایی که افراد متخصص در این حوزه باید به طور کامل به آن مسلط باشند؛ شناخت وسایل تعمیر ماشین و کاربردهای هر کدام از آن ها در رفع عیوب گوناگون خودرو می باشد.
در حال حاضر نیز عملیات تیونینگ خودروها توسط مراکز معتبر انجام این کار صورت میگیرد. در واقع هماکنون شرکتهای مختلف و ریز و درشتی وجود دارند که تمرکز اصلی آنها روی عمل تیونینگ خودروهای گوناگون قرار گرفته است. ستاره| سرویس خودرور – پیشینهی تیونیگ را میتوان در اواسط قرن بیستم میلادی یعنی حدود نیم قرن قبل جستجو کرد. خدمات تیونینگ ماشین برای دستیابی به بالاترین قدرت فنی خودرو و زیباترین حالت ظاهری انجام میشود. غیر از باز شدن دربها به طرف بالا، میتوان با قرار دادن لولای دربها در بخش بالایی، آنها را طوری تنظیم کرد که ابتدا کمی به طرفین و سپس به سمت بالا باز شوند؛ درست مانند بالهای عقاب. این مدل از باز شدن درب، بسیار پیچیدهتر است و قابل نصب روی هر خودرویی نیست.
با این حال، قبل از انجام هرگونه تغییر در خودرو، مهم است که هدف خود را مشخص کنید، با یک متخصص مشورت کنید و از قطعات با کیفیت استفاده کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که برخی از تغییرات در خودرو ممکن است با قوانین راهنمایی و رانندگی مغایرت داشته باشد. روشهایی که در ادامه بیان می شود با فرض ثابت ماندن حجم موتور فرضی ما می باشد. لطفاً توجه داشته باشید مهمترین بخش تقویت یا تیونینگ علی الخصوص موتور خودرو، به مکانیک یا تیونر شما و تجربه ایشان بر می گردد. به همین دلیل علاوه بر کیفیت قطعات مورد استفاده، تبحر وی در جمع کردن موتور از مهمترین نکات این حوزه می باشد. بهتر است قبل از مراجعه درباره سابقه کاری فرد مورد نظر حتما تحقیق کنید.
در سیستم تعلیق بادی، یک کمک فنر مخصوص این نوع تعلیق و یک دم هوا جایگزین فنرهای فولادی معمولی می شود. در بخش تیونینگ، هدف این است که ارتفاع خودرو را بدون پله تنظیم کنید. این اغلب توسط یک برنامه تلفن هوشمند یا کنترل از راه دور انجام می شود. با تنظیم تعلیق بادی، پایین آمدن شدید اما همچنین افزایش امکان پذیر است. بنابراین، سیستم تعلیق سواری هوا، معایب خودروهای پایین را از بین می برد.
نمیتوان این مسئله را انکار کرد که داشتن سانروف و یا سقفهای کانورتیبل بسیار جذاب هستند. در صورتی که خودروی شما سانروف ندارد، میتوانید آن را به دست افراد خبره بسپارید تا آپشن را برای شما اضافه کنند. البته گاهی برخی افراد به دلیل ضربه خوردن سقف و مشکلات اینچنینی اقدام به این کار میکنند. ولی در کل، تغییر سقف و اضافه کردن سانروف، اگر به دلیل ضربه و رنگشدگی نباشد، نه تنها خودرو را از قیمت نمیاندازد، بلکه باعث بالا رفتن ارزش آن نیز میشود. برای خودروی شاهین به دلیل عرضه کم و محدودیت پیشرانه تا کنون لوازم افتر مارکت زیادی تولید نشده است و از طرفی این پیشرانه خیلی پتانسیل تقویت را ندارد.
به طور کلی، تیونینگ عملکردی معمولاً هزینه بیشتری نسبت به تیونینگ ظاهری دارد. همانطور که مشاهده کردید، راههای زیادی برای ارتقا یا به اصطلاح تیونینگ خودرو، چه در ظاهر و چه در مشخصات فنی وجود دارد. برای اعمال هر گونه تغییری بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و از راهنماییهای آنها بهره ببرید. این خودرو که از سال 82 در بازار ایران قابل دسترسی بود، موجب ایجاد موج بزرگی در بحث تقویت و تجهیز ظاهری و صوتی و موتوری گشت. در اینجا شاید بد نباشد اشاره ای داشته باشیم که در آن روزگار 206 یکی از خودروهای به روز کمپانی پژو محسوب می شد که کم کم با 207 در حال جایگزینی بود.
شما با کسب مهارت در این شاخه، این امکان را دارید که در مکانیکی های موجود، مشغول به کار شوید و یا اینکه مکانیکی خود را تاسیس کرده و میزان درآمد خود را در مدت کوتاهی، چندین برابر کنید. برای شرکت در کلاس آموزش صفر تا صد تعمیرات و مکانیکی انواع ماشین های داخلی ساخت کمپانی های مختلف ایران خودرو و سایپا می توانید روی لینک زیر کلیک نماییم. نصب آیینههای اسپرت و الکترونیکی جمعشونده که از نمای ظاهری منحصربهفردی برخوردار هستند، در مجموعه تغییرات ظاهری خودرو سهم قابلتوجهی را به خود اختصاص دادهاند. چنین مواردی دست به دست هم دادهاند تا امروزه کمتر قطعهای در بدنه خودروهای تیونینگ شده ژاپنی پیدا کنید که همچنان ساده و شبیه به نمونه اولیه خود باقی مانده باشد. VIP Style نیز یکی از زیرشاخههای این سبک است که برای شخصیسازی خودروهای لوکس نظیر محصولات لکسوس، اینفینیتی و آکورا بهکاربرده میشود.
سبک اروپایی تیونینگ با چرخهای نسبتا کوچک، بدنه تکرنگ و کاهش زیاد ارتفاع خودرو شناخته میشود. در نمای بیرونی با حذف تمامی زههای بدنه خودرو، روی بیشتر دیده شدن خطوط عضلانی خودرو تأکید میشود. سال گذشته، قانونی در اروپا به تصویب رسید که بر طبق آن، باید صدای اگزوز خودروها در اروپا کاهش پیدا میکرد. بهموجب این قانون، صدای اگزوز خودروهای مدلهای اسپرت هنگام عبور از مسیرهای عادی و غیر مسابقه نباید تفاوتی با مدلهای معمولی داشته باشد. هنگامی که آنها شروع کردند، بسیاری از تازه واردان به تیونینگ معتاد می شوند.
از جمله معروفترین تیونرهای ژاپنی میتوان به لیبرتی واک (Liberty Walk)، بوسوزوکو (Bosozoku) و فایتینگ استار (Fighting Star) اشاره کرد که هر یک طرفداران خاص خود را دارد. در اوایل دهه 1930 میلادی، تیونرهای آمریکایی با حذف شیشه جلو و گلگیرها شروع به دستکاری در فوردهای مدل A کردند. علاوهبر این در آن سالها مکانیکها با کاهش وزن خودرو و همینطور دستکاری در موتور خودروهای باری، محصولاتی پرقدرتتر از آنچه در کارخانهها ساخته میشد را در اختیار خریداران قرار میدادند. درآمد دیتیلینگ خودرو با توجه به نوع کار این صنف معمولاً پردرآمد است اما نکته مهم در میزان درآمد دیتیلینگ خودرو تعداد مشتریان شماست. اگر در منطقه شما مشتری برای این شغل و خدماتی مانند پوشش نانو سرامیک، کاور بدنه و پولیش کاری و … وجود داشته باشد و افراد حاضر به هزینه برای این خدمات باشند مطمئناً میتوانید به درآمد های بسیار بالا در این شغل دست پیدا کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که قطعه به درستی نصب شده است و در نتیجه احتمالاً ایمنی جاده را به خطر می اندازد.
کارگاه های خوب پس از اتمام کار، گزارش تست و گواهی قطعات را در اختیار شما قرار می دهند. افرادی که علاقه شدیدی به خودروها و سیستم های مکانیکی دارند و خواهان درک عمیق تر و تخصصی تر در زمینه تیونینگ هستند. لطفاً به یاد داشته باشید که هرگونه تغییری که در خودرو اعمال شود نیاز به دقت و دانش فنی دارد. یادگیری تیونینگ خودرو یه فرآیند پیچیدهست که شامل مراحل مختلفی میشه. تمام تعمیرات مربوط به کمک فنرها، تنظیم فرمان و … در همین بخش قرار دارند. فیلتر هواهای معمولی عموما توان این را ندارند که به صورت همزمان هوا ورودی به موتور را خنک کرده و حجم هوا را نیز افزایش دهند.
آموزشگاه فنی و حرفهای دماوند در خیابان ملاصدرا شیراز با سابقهای درخشان، دورههای تخصصی تعمیرات خودرو و برق را برگزار میکند. این آموزشگاه با ارائه مدرک بینالمللی فنی و حرفهای، آموزش تعمیرات برق و کامپیوتر خودرو، موتور و گیربکس، برق صنعتی و ساختمان، هوشمندسازی و سیستمهای امنیتی را پوشش میدهد. دارای 6 خودروی زنده برای آموزش عملی بوده و از اساتید برتر بهره میبرد. ارائه تسهیلات خوابگاه، شهریه اقساطی و پشتیبانی ورود به بازار کار از مزایای آن است. در این میان افزايش قدرت موتور هم از جمله جنبههای قابل توجه عملیات تیونینگ به شمار میرود که هواداران فراوانی در میان خودرو دوستان دارد.
از جمله این تغییرات می توان به تقویت سیستم تعلیق خودرو، رینگ های عریض تر، ترمزهای قوی تر، فرمان پذیری دقیق تر، و گیربکس با عملکرد سریع تر اشاره کرد که همگی باید با میزان قدرت تولیدی در خودرو هم خوانی داشته باشد. البته همه این تغییرات از بیرون اصلاً به چشم نمی آیند و عمدتاً به همین دلیل است که یکسری تغییرات ظاهری بر روی خودرو انجام می شود تا تیونینگ خودرو به طورکلی به چشم بیاید. از دیگر اجزای خودرو که تیونرها آن ها را مورد بازنگری و اصلاح قرار می دهند می توان به مواردی از قبیل سیستم صوتی، طراحی داخلی، سیستم تعلیق، بدنه، و تایرها اشاره کرد که هر یک به نوبه خود شرح مفصلی دارند. گذشته از تیون کردن سیستم صوتی، طراحی داخلی از دیگر بخش هایی است که ممکن است در تیونینگ مورد توجه قرار بگیرد. از نقطه نظر طراحی داخلی، تیونرها معمولاً به مسائلی از جمله ایمنی، تجهیزات اطفاء حریق، و تقویت صندلی ها توجه می کنند. جالب است بدانید که در تیونینگ سیستم تعلیق، تکنسین های تیونر بر روی فنرلول ها و کمک فنر ها کار می کنند تا آن ها را تا حد امکان اصلاح کنند.
به همین دلیل، آموزش تیونینگ خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت را به تمامی علاقهمندان به این حوزه توصیه میکنیم. مجموعه هنرکده علی مومنی (اتو بی رنگ) علی مومنی با بیش از 15 سال سابقه حرفهای در زمینه صافکاری pdr ماشین های خارجی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد. به طور کلی اما پیش از آشنایی با این که درآمد تیونینگ خودرو چقدر است، و درباره تیونینگ خودرو باید گفت که تیونینگ خودرو یکی از مجموعه فعالیت هایی است که در دسته تعمیرات و نگهداری خودرو ها قرار میگیرد. تیونینگ خودرو به معنای ایجاد تغییرات جزئی یا گسترده در مشخصات، ویژگی ها و در نهایت شکل ظاهری خودرو ها، و توان فنی و موتور آن ها میباشد. مجموعه هنرکده علی مومنی با بیش از 15 سال سابقه حرفهای در زمینه تغییر فیس ماشین های خارجی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد. مجموعه هنرکده علی مومنی با بیش از 15 سال سابقه حرفهای در زمینه واکس بدنه ماشین های خارجی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد.
یکی دیگر از نکاتی که در محاسبه این مبلغ در نظر گرفته شده است؛ مزایای رقابتی است که باید در بازار برای خود ایجاد کنید. مثلا ارزانتر از رقبا کار کنید و سابقهای درخشان در این زمینه داشته باشید تا مشتری بتواند با خیال راحت به شما اعتماد کند. نمونه کارهای ما گواه این ادعاست که در بخش تیونیگ خودرو یکی از بهترین و مجهزترین مجموعههای صافکاری و نقاشی میباشیم. فقط کافیست دقایقی وقت گذاشته و به بخش نمونهکارهای ما مراجعه نمایید. پس اگر قصد انجام این کار را دارید باید از کیفیت قطعات استفاده شده و داشتن تخصص کافی تیونر مطمئن شوید. و پس از انجام این کار تمامی نکات ایمنی و احتیاطی که قبلا رعایت میکردید را رعایت کنید.
تعویض گیربکس، سر سیلندر، میلنگ، سوپاپها نیز از دیگر موارد مؤثر در افزایش راندمان پیشرانه خودرو است. برخی افراد نیز ترجیح میدهند که موتور خودرو را با موتوری با حجم بیشتر تعویض کنند که این عمل در کشور ما کاملا غیرقانونی بوده و جرم محسوب میشود. رینگهای بزرگ با لاستیکهای پهن، ارتفاع زیاد و غیرعادی خودرو از زمین به همراه سیستم صوتی چندین هزار وات و بلندگوهای زیاد از خصوصیات سبک داب است. سرمایه اولیه و هزینه راه اندازی دیتیلینگ خودرو میتواند شامل اجاره مکان مناسب برای راه اندازی مغازه دیتیلینگ، خرید تجهیزات و مواد اولیه، دکوراسیون، تجهیزات فروشگاهی، جواز کسب و … باشد. بهترین راه برای یافتن یک کارگاه تیونینگ خوب از طریق توصیه هایی از صحنه است. مطمئن شوید که کارگاه دقیقاً با شما صحبت می کند که دقیقاً چه کاری روی ماشین شما انجام خواهد داد.
در واقع اگر تنها یکی از تغییرات صورت گرفته در خودرو با تغییرات و اصلاحات اعمال شده در سایر بخشهای آن هم خوانی و هماهنگی کامل نداشته باشد، ممکن است مشکلاتی برای خودرو یا رانندهی آن به وجود بیاید. البته ماهیت تعدادی از این تغییرات فقط به دگرگون کردن مشخصات ظاهری خودرو و اسپورت جلوه دادن شکل ظاهری آن محدود نمیشود. در واقع برخی از این تغییرات علاوه بر بهبود جنبههای ظاهری خودرو، بهبود در جنبههای کیفی و مواردی نظیر افزایش هندلینگ، افزایش سرعت، کاهش وزن یا بهبود آیرودینامیک بدنهی خودرو را نیز با خود به همراه میآورد. در عمل با انجام فعالیتهایی نظیر نصب باندهای قوی و ساب ووفرهای قدرتمند، کیفیت صدا و کیفیت پخش سیستم صوتی یک خودرو تقویت شده و ارتقا مییابد. در مجموعه اتو بی رنگ علی مومنی، سریعتر از هر جای دیگر لوازم و ابزار لارم برای تعمیر بدنه خودروی خود راپپیدا خواهید کرد. مجموعه اتو بی رنگ علی مومنی با استفاده از کادری مجرب و کارآزموده، تیمی حرفهای برای خدماترسانی به شما مشتریان گرامی مهیا کرده است.
اگر بعد از فیلم شیک، مثلاً آینه های بیرونی یا نورپردازی به محدوده تنظیم اضافه شوند، حتی این هزینه ها همچنان قابل کنترل است. اما واضح است که اگر یک کارگاه تخصصی استخدام کنید هزینه بیشتری خواهد داشت. چیزی که بسیاری از مردم متوجه نیستند این است که اندازهگیریهای تنظیم بر اجزای دیگر تأثیر میگذارند، بنابراین یک اندازهگیری تنظیم اغلب به دیگری نیاز دارد. به همین دلیل قبل از بردن خودروی خود به کارگاه تیونینگ باید با چند متخصص مشورت کنید و پیشنهادات مختلفی دریافت کنید. Trackday یک رویداد رانندگی رایگان در مسیری است که به همین منظور تعطیل شده است. این می تواند یک پیست مسابقه ای مانند نوربرگ رینگ یا یک آسفالت فرودگاه تبدیل شده باشد.
ماشین خوب و کم رانده می شود و سیستم تعلیق فقط در صورت لزوم ارتفاع آن افزایش می یابد. سیستمهای تعلیق بادی نیز اخیراً در بین تیونرها در آلمان محبوبیت پیدا کردهاند - همچنین به این دلیل که بسیاری از اتومبیلهای دارای ماژولهای تعلیق بادی مانند روی ابرها رانندگی میکنند. با کمک توربوشارژر یا سوپرشارژر می توان فشار متوسط و در نتیجه قدرت را افزایش داد. فشار بالاتر درجه پر شدن را بهبود می بخشد به طوری که هوای بیشتری برای احتراق سوخت در دسترس است. در اینجا، عملکرد موتور از طریق تغییرات هدفمند در پارامترهای کنترل کارخانه ای سیستم مدیریت الکترونیک موتور افزایش می یابد.
هدف از تقویت موتور بلا استثنا گرفتن توان بیشتر در راستای اهداف مشخصی نظیر افزایش شتاب یا افزایش تاپ اسپید و در عین حال اجراهای نمایشی مثل کات آف رگباری (Soft Cut OFF) یا بگ فایر (Back Fire) می باشد. در ادامه بصورت خلاصه به این روش ها اشاره خواهیم داشت و امیدواریم شما را برای رسیدن به بهترین نتیجه راهنمایی کرده باشیم. افرادی که علاقه مند به یادگیری تکنولوژی و نرم افزارهای مرتبط با تیونینگ هستند و توانایی ایجاد تغییرات در نرم افزار را دارند. افرادی که تجربه قبلی در زمینه مکانیک خودرو دارند و به دنبال ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تیونینگ هستند. با تیونینگ موتور میتونید قدرت و گشتاور اون رو به طرز چشمگیری افزایش بدید. بسیاری از افراد تمایل دارند که بخش های مختلف خودروی خود را مطابق با سلیقه خودشان طراحی کنند که می توانند خودروی خود را به دست مراکز تیونینگ بسپارند.
انصافاً برخی خودروها چراغهای جلو و عقب زشتی دارند و با همین یک تغییر، میتوانید ظاهر ماشین خود را بسیار جذابتر و اسپرتتر نشان دهید. برای تغییر چراغها، هم میتوانید رنگ آنها را تغییر دهید، مثلاً از رنگ دودی استفاده کنید و یا از چراغهای زنونی استفاده کنید. علاوه بر اینها، میتوانید کاسه چراغ و گرافیک داخلی آن را نیز تغییر دهید. اگر موتور خودروی شما توان زیادی داشته باشد اما در سیستم تعلیق تغییری ایجاد نشود، خودرو در سر پیچ ها دچار کم فرمانی (Under Steer) یا اور استیر (Over Steer) می گردد. اندر استیر یا کم فرمانی یعنی شما سر پیچ فرمان را چرخانده اید اما خودرو در مسیر قبلی خودش حرکت می کند!
معمولاً هر چه خودرو لوکستر باشد، رینگ و لاستیک جذابتر با طراحی بهتری دارد. میتوانید با تغییر رنگ و یا طرح رینگ و نیز تغییر لاستیک مثلاً استفاده از لاستیکهای پهن، ظاهر خودروی خود را شیکتر و متفاوتتر کنید. رنگ رینگ را هم بهتر است، متناسب با بدنه و تغییراتی که در بخشهای دیگر بدنه ایجاد میکنید انتخاب کنید تا به زیبایی بیشتر نمای خودرو کمک کند. یکی از بحثهای جذاب در مورد خودروها، خصوصاً برای خودرو بازان و عاشقان خودرو، تیونینگ خودرو است. وقتی شما خودرویی را خریداری میکنید و یا خودرویی دارید که چند سال از آن استفاده کردهاید و حالا میخواهید تغییراتی در آن اعمال کنید، میتوانید بخشهای مختلف خودروی خود را تیون کرده و ارتقا دهید.
اما هستند افرادی که واقعاً عاشق رانندگی و ماشین هستند و دوست دارند که خودرویشان خاص و در مقایسه با اتومبیلهای هم رده خود، شاخص باشد. این افراد با سپردن خودروی خود به افراد کاردان و متخصص، درخواست تیونینگ ماشین خود را میدهند و ریش و قیچی را به دست آنها میسپارند. اما تیونینگ در چه بخشهایی میتواند صورت بگیرد؟ گاهی ماشینی که تیون میشود آنقدر با ماشین اصلی تفاوت دارد که بعضاً قابل شناسایی نیست. همانطور که گفتیم تیونینگ هم در ظاهر و هم در مشخصات فنی میتواند صورت بگیرد. در ادامه ابتدا به تیونینگ ظاهری خودرو و به دنبال آن به تیونیگ فنی خودرو میپردازیم.
ما در دیتیلینگ خودرو به دنبال رنگ کاری و صافکاری ماشین نیستیم گرچه ممکن است در بعضی از موارد، کارهای کوچک صافکاری نیز نیاز باشد اما معمولا این موارد خیلی چشمگیر نخواهند بود. یکی از مواردی که خیلیها دوست دارند در ظاهر خودروی خود تغییر دهند و آن را به اصطلاح خفنتر نشان دهند، تغییر دربهاست. در بسیاری از خودروهای لوکس، دربها به جای باز شدن به طرفین، به سمت بالا باز میشوند. با توجه به این که اکثراً عادت به باز شدن دربها به طرفین داریم، این مدل دربها خیلی جالب توجه هستند. تیونینگ خودرو ازآن دسته کلماتی می باشد که امروزه با رشد صنعت موتوراسپرت، اسم آن را زیاد می شنوید، در این مقاله همه زوایای این موضوع را برای شما توضیح می دهیم. با علاقه، پشتکار و آموزش صحیح میتونید خودروتون رو به یه ماشین رویایی تبدیل کنید.
موتور خودرو در صورت تنظیم نبودن، می تواند مشکلات مختلفی را به دنبال داشته و عملکرد خوب و مناسبی را نداشته باشد. چنین فردی لازم است تا مهارت کافی برای پیدا کردن سیم ها، روش مناسب برای عبور دادن انواع سیم ها، رله برای قطع برق اتومبیل، آشنای و نصب صحیح سنسورها و … را در انواع ماشین ها داشته باشد. همچنین دوره های آموزشی مختلفی نیز وجود دارند که شما می توانید از طریق آن ها اقدام به کسب مهارت و سپس ورود به بازار کار بکنید. از دیگر مشاغل پردرآمد و همچنین پرطرفدار خودرو، می توانیم به نقاشی و صافکاری آن اشاره کنیم. برای موفقیت در این شغل، لازم است که شما مهارت بالایی در تفکیک رنگ ها، دقت نقاشی و … داشته باشید. از این طریق می توانید به خوبی مشکلات مربوط به رنگ بدنه خودرو را شناسایی کرده و آن ها را به بهترین نحو ممکن، برطرف کنید.
از این رو اغلب افراد تمایل دارند که این قطعه از خودرو را در وضعیت خوب و مناسبی نگه دارند. شما با گذراندن دوره آموزش تنظیم موتور، می توانید به سادگی در این شاخه مشغول به کار شده و به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. از آنجایی که تنظیم نبودن عملکرد موتور می تواند آسیب های مختلفی برای سایر قطعات نیز به دنبال داشته باشد، در اغلب مواقع بازار کار این شاخه در وضعیت خوب و مطلوبی قرار دارد. اگر دوست دارید در حوزه ماشین مشغول به کار شوید و کنجکاو هستید بدانید بهترین و پردرآمدترین مشاغل مربوط به خودرو در ایران کدم اند این مقاله جذاب از بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای اصفهان را از دست ندهید. خودروهای تولیدی بر اساس استانداردهای کارخانههای خودروسازی تولید میشوند. پروسه ساخت و تولید خودرو بر پایه آزمایشها و تحقیقاتی مختلف صورت میگیرد و درنهایت بر اساس استاندارهایی خاص، خودرو تولید و روانه بازار میشود.
اما این کار را می توان بدون افراد مشهور و در مقیاس کوچکتر نیز انجام داد. این را بسیاری از جلسات تنظیم خود سازماندهی شده در آلمان ثابت می کند. تیونرها از اصطلاح " تعلیق ورزشی " برای توصیف سیستم تعلیق استفاده می کنند که فنرهای ورزشی کوتاه تر و کمک فنرهای تنظیم شده محکم تر را ترکیب می کنند. سیستم تعلیق اسپرت استاندارد برای رانندگانی طراحی شده است که خواهان ظاهری اسپرت هستند – بدون اینکه چیز زیادی در راحتی از دست بدهند. آنها معمولاً شامل چهار کمک فنر کوتاه شده و فنرهای پایین آورنده مناسب تنظیم شده هستند.
با فعالیت در آموزشگاه خود می توانید در کوتاه ترین زمان، به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. محور حرکتی قسمت جلو ماشین را جلوبندی خودرو می گویند که وظیفه بسیار مهمی برای کاهش لرزش و ارتعاشات وارد شده به خودرو دارد. در صورتی که این بخش در وضعیت خوب و سالمی قار داشته باشد، رانندگی کردن با خودرو نیز به مراتب راحت تر خواهد بود. همچنین این بخش بر روی تعادل خودرو نیز تاثیر گذاشته و از این رو می توانیم متوجه اهمیت بسیار بالای آن شویم. جلوبندی خودرو نیز به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد مربوط به خودرو شناخته می شود که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. یکی دیگر از شاخه های مشاغل مربوط با خودرو، با نگهداری و سرویس آن در ارتباط بوده که به عنوان تنظیم موتور خودرو شناخته می شود.
هر کنترل یونیت بر اساس وظیفهای که دارد، برنامه نویسی شده است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تعدادی سنسوری فرمانهای به تعدادی عملگر بدهد. بنابراین از نظر تئوری و عملی امکان بهینه سازی سیستم از طریق بهبود برنامههای آن وجود دارد. ریمپ کردن در واقع بخشی از فرایند بهینه سازی و ارتقا عملکرد خودرو است. گاهی نیز هدف ریمپ کردن برطرف کردن مشکلات زمان طراحی است به عنوان نمونه برطرف کردن مشکل دیر گاز خوردن خودرو در سیستمهای با سیم گاز برقی نمونه شناخته شده ای از برطرف کردن این مشکلات با ریمپ است. اساس تیونینگ یک خودرو در حقیقت رسیدن به حداکثر راندمان از نظر فنی یا دستیابی به بیش ترین زیبایی و جذابیت است؛ از دستکاری موتور گرفته تا جابجا کردن یا تغییر دادن قطعات مختلف خودرو!
یعنی اگر بتوانید در سال اول فعالیت خود فقط چند مشتری پر و پا قرص داشته باشید که از کارتان راضی باشند؛ همانها در سالهای بعدی برایتان مشتری میآورند. در بخش جلوپنجره نیز، اغلب حذف تمامی پرهها و لوگوی خودرو در جهت ایجاد حس بزرگنمایی در جلوپنجره انجام میشود. این سبک تیونینگ خودرو با دستکاری در سیستم تعلیق و کاهش ارتفاع از طریق سیستم پنوماتیک همراه است. چرخهای سفارشی با رینگهای کوچک که با زاویه زیر بدنه قرار میگیرند از مشخصههای اصلی سبک Stanced Style هستند. با این حال، بسته به کشوری که در آن زندگی میکنید، برخی از تبدیلها میتوانند به محض جرأت استفاده از آنها در جادههای عمومی غیرقانونی باشند. این به این دلیل است که مقررات ترافیک جاده ای ممکن است ایجاب کند که تجهیزات خاصی روی وسیله نقلیه فقط در یک طرح رسمی تایید شده استفاده شود.
تثبیت کننده سخت تر در جلو، بیش فرمانی را کاهش می دهد یا کم فرمانی را تقویت می کند. تثبیت کننده سخت تر در عقب، کم فرمانی را کاهش می دهد یا باعث افزایش بیش فرمانی می شود. بسیاری از آموزشگاهها پس از تکمیل دوره، مدرک معتبر ارائه میدهند که میتواند برای اشتغال در این حوزه یا راهاندازی کسبوکارهای مربوط به تیونینگ مفید باشد. رپنیک بزرگترین وبسایت درباره تعمیر خودرو در ایران است و شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیتیلینگ و سایر موضوعات مرتبط با خودرو، به وبسایت رپنیک مراجعه کنید. آن چه در این مقاله کوتاه از نظر شما گذشت، شرح مختصری بود از آن چه شرکت های تیونینگ بر روی انواع خودروها انجام می دهند که امیدواریم نظر شما را جلب کرده باشد. در هفته های آتی قصد داریم تا به معرفی اجمالی تعدادی از تیونرهای معروف دنیا همراه با نمونه ای از خودروهای تیون شده آن ها بپردازیم.
به این ترتیب می توان فشار بوست توربوشارژر یا میزان سوخت تزریق شده به محفظه احتراق را افزایش داد. با یادگیری و آموزش تیونینگ خودرو در شیراز و کسب مهارتهای تخصصی، میتوانید وارد این بازار شغلی پرسود شوید و یک مسیر حرفهای موفق برای خود بسازید. تیونینگ خودرو تنها یک مهارت فنی نیست، بلکه ترکیبی از دانش، خلاقیت و هنر است. یادگیری این مهارت در شیراز با بازار رو به رشد خودروهای اسپرت بسیار جذاب است. علاقهمندان میتوانند از فرصتهای موجود برای بهبود عملکرد و ظاهر خودرو استفاده کنند. در مجموع میتوان به این حقیقت اشاره کرد که در حال حاضر بحث تیونینگ وسایل نقلیه چهار چرخ بسیار گستردهتر از قبل جلوه میکند و تغییرات بخشهای مختلفی از خودرو را در بر میگیرد.
ما در ادامه این مقاله به بررسی تخصصی شغل دیتیلینگ خودرو خواهیم پرداخت، پس همراه ما باشید. بنابراین یک دیتیلر حرفهای باید تمرکز خود را بر روی احیای رنگ بدنه، با کمک واکس، ایجاد پوشش نانو سرامیک و همچنین صفرشویی حرفهای داخل و خارج خودرو با استفاده از تجهیزات مخصوص بگذارد. به عقیده بسیاری از فعالان حوزه دیتیلینگ خودرو، دیتیلینگ علاوه بر دانش فنی، نیاز به روحیه هنری نیز دارد. برای یافتن لوازم جانبی مناسب برای ماشین تیونینگ خود، توصیه میشود به مغازهای مراجعه کنید که در تیونینگ تخصص دارد. البته، میتوانید در Ebay Classifieds نیز به دنبال معامله بگردید، اما به محض اینکه به امنیت خود رسید، باید دقیقاً بدانید که به کدام فروشنده میتوانید اعتماد کنید. اگر قطعه ای به دلیل مونتاژ نشدن صحیح باید برگردانده شود، خوب است که یک فروشنده سازگار داشته باشید.
خدا را شاکریم که تاکنون بیش از 5000 نفر و دهها نمایشگاه خودرو به ما اعتماد داشتند. ما نیز توانستهایم جواب این اعتماد آنها را با کاری حرفهای پاسخ دهیم. برخی از تغییرات در خودرو ممکن است با قوانین راهنمایی و رانندگی مغایرت داشته باشد. قبل از انجام هرگونه تغییر در خودرو، مطمئن شوید که با قوانین مغایرت ندارد. تیونینگ خودرو موضوعی پیچیده و گسترده است و ممکن است سوالات زیادی در مورد آن داشته باشید. در این بخش به برخی از سوالات متداول درباره تیونینگ خودرو پاسخ دادهایم.
با این حال بسیاری از خودرو دوستان ترجیح میدهند به کمک بحث تیونینگ، خودروی خود را چه از لحاظ برخورداری از ویژگیهای ظاهری جذاب و چه از نظر بهرهمندی از مشخصات باطنی و فنی قدرتمند به اتومبیلهای مسابقهای شبیه سازند. در واقع هر چقدر کمک فنرهای یک اتومبیل سختتر طراحی شوند، وزن دینامیکی آن اتومبیل بهبود خواهد یافت و این امر در سیستم تعلیق خودرو نیز جنبههای مثبت خود را به نمایش خواهد گذاشت. از سوی دیگر، کوتاه طراحی شدن کمک فنرها موجبات خشکی هرچه بیشتر سیستم تعلیق خودرو را فراهم میکند. نکتهی مهمی که افراد فعال در بحث تیونینگ خودرو باید همواره به آن توجه داشته باشند. مسلم است که هیچ کدام از تغییرات یاد شده در ظاهر خودرو مشاهده نمیشود و به هیچ وجه از نمای بیرونی آن به چشم نمیآید. در واقع به همین دلیل است که معمولا تغییرات ظاهری متعددی روی یک خودروی تیون شده انجام میشود تا عملیات تیونینگ فنی آن بهطور کامل به چشم بیاید.
برخی از دورهها ممکن است پیشنیازهایی مانند داشتن دانش پایه در زمینه مکانیک خودرو یا الکترونیک را داشته باشند. اما بسیاری از آموزشگاهها دورههای مقدماتی را برای افراد بدون تجربه قبلی نیز ارائه میدهند. در شیراز، هزینه دورههای تیونینگ خودرو از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای دورههای ابتدایی شروع میشود. هزینه دورههای پیشرفته یا تخصصی ممکن است به ۱۵ میلیون تومان یا بیشتر برسد. اما با ایجاد تغییرات باید همواره به ایمنی سرنشینان توجه داشت و نباید با حذف موارد ایمنی باعث به خطر انداختن جان کسی شد.
بهترین تیونینگ کار در آذربایجان غربی